Eksponat 370
Nazwa: | Filiżanka z podstawkiem-Trembleuse |
Manufaktura: | Helena Wolfsohn |
Rok produkcji: | 1880-1910 marka monogram AR |
Projektant: | - |
Model Numer: | - |
Rozmiar: | średnica górna filiżanki (bez uchwytu) 7,5 cm., wysokość całkowita 12 cm., średnica spodka 15 cm., wysokość 5 cm. |
Opis: |
Trembleuse - to filiżanka i spodek, który powstał w Paryżu w latach 90-tych XVII wieku. Został zaprojektowany, aby umożliwić osobom cierpiącym na dreszcze wypicie napoju, początkowo gorącej czekolady. Filiżanka znajduje się na spodku ze studnią (wgłębienie w podstawku) lub uniesioną krawędzią(koronka), aby zapobiec rozlaniu się płynu. Filiżanka została wykonana w Dreźnie w Niemczech i ozdobiona przez Helenę Wolfsohn.Monogram Augustus Rex (AR) został wprowadzony przez Miśnię w pierwszej połowie XVIII wieku, a inni producenci szybko dostrzegli zalety umieszczania znaku pseudo AR na ich własnych wyrobach porcelanowych. Historycy wciąż zastanawiają się, czy robiła to celowo, aby oszukać - nie ma jednak wątpliwości, że malowała dzieła o wyjątkowej jakości i wartości artystycznej, a jej towary stały się same w sobie kolekcjonerskie. |
Nazwa: | Filiżanka z podstawkiem-Trembleuse |
Manufaktura: | Helena Wolfsohn |
Rok produkcji: | 1880-1910 marka monogram AR |
Projektant: | - |
Model Numer: | - |
Rozmiar: | średnica górna filiżanki (bez uchwytu) 7,5 cm., wysokość całkowita 12 cm., średnica spodka 15 cm., wysokość 5 cm. |
Opis: |
Trembleuse - to filiżanka i spodek, który powstał w Paryżu w latach 90-tych XVII wieku. Został zaprojektowany, aby umożliwić osobom cierpiącym na dreszcze wypicie napoju, początkowo gorącej czekolady. Filiżanka znajduje się na spodku ze studnią (wgłębienie w podstawku) lub uniesioną krawędzią(koronka), aby zapobiec rozlaniu się płynu. Filiżanka została wykonana w Dreźnie w Niemczech i ozdobiona przez Helenę Wolfsohn.Monogram Augustus Rex (AR) został wprowadzony przez Miśnię w pierwszej połowie XVIII wieku, a inni producenci szybko dostrzegli zalety umieszczania znaku pseudo AR na ich własnych wyrobach porcelanowych. Historycy wciąż zastanawiają się, czy robiła to celowo, aby oszukać - nie ma jednak wątpliwości, że malowała dzieła o wyjątkowej jakości i wartości artystycznej, a jej towary stały się same w sobie kolekcjonerskie. |